Zanim przystąpisz do tworzenia jakiegokolwiek ogłoszenia o pracę, poświęć chwilę czasu na research. Sprawdź, czego rynek oczekuje od osoby, której aktualnie poszukujesz, ale i co jest jej w stanie zaoferować. Pomoże Ci to w stworzeniu konkurencyjnej i przyciągającej uwagę oferty.
Bazując na takiej analizie możesz rozpocząć prace nad strukturą swojego ogłoszenia.
Nazwa stanowiska
Kluczowy element oferty – zarówno z perspektywy kandydata(-ki), jak i pracodawcy. Jeśli nazwa stanowiska nie oddaje wystarczająco roli przyszłego pracownika, to wprowadza aplikanta(-kę) w błąd i marnuje jego/jej czas. To z kolei przekłada się na jakość CV spływających na skrzynkę rekrutera. Wniosek? Zastanów się dwa razy, zanim opublikujesz ogłoszenie na stanowisko Happiness Officer’a. Chęć zabłyśnięcia dowcipem może w tym przypadku przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
79% ankietowanych uważa, że nazwy stanowisk zawarte w ofertach pracy są mylące.
Źródło: Raport z badania Interviewme 2022
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
53% badanych zrezygnowało z aplikowania na ofertę, która zawierała obco dla nich brzmiącą nazwę stanowiska.
Źródło: Raport z badania Interviewme 2022
Warunki współpracy
Rodzaj umowy, tryb pracy i wynagrodzenie to 3 informacje, które powinny się znaleźć w sekcji „Warunki współpracy”. Tak, w tej. Praca zdalna to nie benefit – to model zatrudnienia, jaki proponuje Twoja firma. Podobnie pensja wypłacana na czas nie jest żadnym ekstra dodatkiem.
Nie da się ukryć, że ogłoszenie o pracę z opcją pracy z domu cieszy się zdecydowanie większą popularnością, szczególnie w postpandemicznej rzeczywistości. Jeśli więc Twoja firma jest przygotowana do pracy w modelu przynajmniej hybrydowym, to ma duże szanse na znaczne zwiększenie efektywności swojej rekrutacji.
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
67% więcej CV spływa na ogłoszenia z możliwością pracy zdalnej, niż na oferty bez niej.
Źródło: Dane portalu pracy rocketjobs.pl
Informacje o firmie
Jak chcesz zaprezentować swoje miejsce pracy? Czym jest to coś, co może zachęcić kandydatów(-ki) do kliknięcia w przycisk „aplikuj”? Być może ciekawi klienci (jacy?) i angażujące projekty (jakie?) umożliwiające rozwój. A może otwarta kultura organizacyjna i wyznawane wartości, mające realne przełożenie na codzienne działania (jakie?) firmy. Uzupełniając sekcję „Informacje o firmie” zrezygnuj z pustych frazesów, które można odnaleźć w opisie każdego innego pracodawcy. Skoncentruj się na tym, co ma szansę przyciągnąć najlepszych.
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
Ponad 93% Użytkowników rocketjobs.pl zawsze przed wysłaniem CV szuka informacji o danej firmie.
Źródło: Dane portalu pracy rocketjobs.pl
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
Brand Story wydłuża czas wyświetlania ogłoszenia średnio o 20%
Źródło: Dane portalu pracy rocketjobs.pl
Opis stanowiska
Na skrzynkę rekruterską trafia dziennie nawet kilkaset CV. Od precyzyjnego i czytelnego opisu stanowiska zależeć będzie to, jacy specjaliści zdecydują się zaaplikować na dane ogłoszenie i ile z tych CV będzie trzeba odsiać.
Wylistuj:
-
Czym konkretnie miałaby się zajmować osoba, której szukasz? Jaki byłby zakres jej obowiązków i odpowiedzialności?
-
Jakimi umiejętnościami (zarówno miękkimi, jak i twardymi) powinna się charakteryzować?
-
Jakie narzędzia/programy powinna znać?
-
Czy są jeszcze jakieś wymogi, które kandydat(-ka) musi spełnić, żeby był(-a) brany(-a) pod uwagę przy kolejnym etapie rekrutacji?
Nie przypisuj poszukiwanej osobie obowiązków kilku specjalistów. Chęć zatrudnienia jednego pracownika zamiast trzech nie przeżyje próby czasu – takie rozwiązania docelowo prowadzą do frustracji i wypalenia zawodowego
Benefity
Benefity pozapłacowe mogą wynagrodzić średnio zadowalające wynagrodzenie, ale też skłonić niezdecydowanych kandydatów i kandydatki do wybrania tej konkretnej oferty. Darmowa opieka medyczna i karta multisport stały się na tyle popularne, że przez wielu specjalistów, szczególnie tych na stanowiskach middle i senior, słusznie są już brane za pewnik. Zastanów się, czy Twoja firma może zaoferować coś ekstra. Wyjdź od problemów, z którymi zmagają się Twoi pracownicy z uwagi na charakter swojego zawodu, i pomyśl jak je rozwiązać.
Ważne: firma stawiająca pierwsze kroki na rynku często nie jest w stanie zaoferować kandydatowi spektakularnych benefitów. Problem rodzi się wtedy, gdy wymagania względem kandydata(-ki) nie są współmierne z tym, czego kandydat(-ka) może oczekiwać w zamian.
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
9 na 10 pracowników chętnie korzysta z benefitów pozapłacowych.
Źródło: Badanie IBRiS wykonane na zlecenie Nationale Nederlanden 2022
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
36% Zetek zapytanych o to, co chciałoby dostać od firmy w ramach benefitu pracowniczego, wymienia dodatkowe dni wolne oraz szkolenia zawodowe.
Źródło: Raport „Zoomersi w pracy, czyli jak Pokolenie Z podbija rynek pracy w Polsce” firmy Cpl Poland
Na koniec zadbaj o odpowiedni styl komunikacji i właściwe formatowanie treści.
Zwróć uwagę na podział na akapity, pogrubienie nagłówków, kluczowych wymagań i benefitów.
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
Luźny styl komunikacji generuje średnio o 37% więcej CV.
Źródło: Dane portalu pracy rocketjobs.pl
Julka_xoxo
@julia_rocketjobs.pl
Właściwe formatowanie treści generuje średnio o 24% więcej CV.
Źródło: Dane portalu pracy rocketjobs.pl